Skuteczny product placement
Product placement to jedno z najbardziej znanych narzędzi marketingowych, służące lokowaniu produktu, które z kolei charakteryzuje się sprytnym i świadomym informowaniu konsumentów o istnieniu jakiejś marki i jej oferty. Dzieje się tak dlatego, że głównymi zasadami product placement jest nienatarczywość. Niestety – wielu nie potrafi identyfikować się z tą zasadą i często przesadza z nadmierną informacją, która w efekcie wydaje się być czasami zbyt nadmierna. Poprawne lokowanie produktu to bardzo delikatne ukazanie produktu, jego dobrych zalet, korzystania z dóbr przez znane osoby. Często to narzędzie zauważalne jest w znanych serialach telewizyjnych i programach rozrywkowych. Uważane jest za nowoczesne odejście od reklamy otwartej, w instynktowny sposób prowadzi do zachęty i zainteresowania konsumenta. Co więcej, poprawna kreacja tego typu promocji powinna charakteryzować się także: naturalnością, subtelnym komunikatem, nieoderwaniem kadru od przedstawianej historii oraz delikatnym, nieprzesadzonym zachwalaniem.
Product placement można podzielić na szereg różnych kategorii, a jedną z nich jest nośnik produkcji w którym dokonuje się takich operacji marketingowych. Może być małą częścią filmu fabularnego, serialu, sztuki w teatrze, ale także w prasie, a nawet w podręczniku i książce. Według zmieniających się rodzajów mediów zmienia się także sposób prezentacji: werbalny lub niewerbalny. Często obydwie formy są także połączone, np. kiedy kadr skierowany jest na aktora pijącego daną markę soku, a po chwili go zachwala przy użyciu słowa. Co ciekawe product placement nie zawsze idzie w parze z pozytywnym wydźwiękiem reklamowym. Zdarza się, że niezdrowe zagrania konkurencji opierają się np.
na porównywaniu swoich usług, czy marki na tle innych, ukazując je w gorszym świetle.