Budowanie wizerunku firmy

Budowanie wizerunku firmy

sprzedaż telefoniczna telesprzedaż sprzedaż przez telefon

Wizerunek firmy to działania marketingowe, które charakteryzują się przede wszystkim bardzo długą i konsekwentną pracą ze strony właścicieli, jak i zarówno pracowników.

W skrócie mówiąc prowadzą one do budowania spójnego wrażenia, pozytywnego i określonego wrażenia jakie dana firma wywołuje na jej myśl wśród pracowników, kontrahentów, konkurencji, klientów, współpracowników, itd.

W dobie bardzo silnej konkurencji to wizerunek firmy pozwala na budowaniu szacunku, sympatii i chęci powracania do jej oferty.

Nie mniej jednak należy zdawać sobie sprawę, że nie są to działania proste do zrealizowania.

Projektowanie wizerunku firmy i późniejsze jego wdrążanie w życie jest niezwykle trudną pracą, na którą pozwalają sobie jedynie zawodowcy w dziedzinie.

Na taki wizerunek składają się między innymi:

  • Nazwa i logo firmy oraz spójna identyfikacja wizualna, czyli wszelkie elementy, które odpowiadają za wyróżnienie się na rynku – etykiety, strony internetowe, blogi, social media, kolory, hasła reklamowe, insight konsumencki, a także: siedziba firmy, sposób przedstawiania na targach, czy wydarzeniach, ubrania pracownicze i wszelkie inne elementy, które są elementami wizerunkowymi, reprezentatywnymi;
  • Strategia komunikacji firmy to także jej element identyfikacji wizualnej – przede wszystkim dlatego, że w niej zawiera się chociażby charakter prowadzenia komunikatów i ich stosowne dostosowanie do danych grup docelowych;
  • Kultura w organizacji to trzeci dość ważny element, bez którego nie obejdzie się poprawne kreowanie identyfikacji wizualnej.

    Na nią składa się chociażby sposób rozmawiania między pracownikami różnego szczebla, dodatki premiowe, wydarzenia w firmie, wyjazdy służbowe, itd.

Poprawnie przeprowadzona identyfikacja wizualna może pomóc w zwiększeniu sprzedaży oraz zmniejszeniu ryzyka na niepowodzenie.

Jest niezbędna, kiedy firma jest zamierzeniem, które ma istnieć na rynku przez długie lata.

Drukujemy samoprzylepne etykiety, takie naklejki na opakowania pozwalają na przekazanie różnych informacji