Budowanie wizerunku firmy
sprzedaż telefoniczna telesprzedaż sprzedaż przez telefon
Wizerunek firmy to działania marketingowe, które charakteryzują się przede wszystkim bardzo długą i konsekwentną pracą ze strony właścicieli, jak i zarówno pracowników.
W skrócie mówiąc prowadzą one do budowania spójnego wrażenia, pozytywnego i określonego wrażenia jakie dana firma wywołuje na jej myśl wśród pracowników, kontrahentów, konkurencji, klientów, współpracowników, itd.
W dobie bardzo silnej konkurencji to wizerunek firmy pozwala na budowaniu szacunku, sympatii i chęci powracania do jej oferty.
Nie mniej jednak należy zdawać sobie sprawę, że nie są to działania proste do zrealizowania.
Projektowanie wizerunku firmy i późniejsze jego wdrążanie w życie jest niezwykle trudną pracą, na którą pozwalają sobie jedynie zawodowcy w dziedzinie.
Na taki wizerunek składają się między innymi:
- Nazwa i logo firmy oraz spójna identyfikacja wizualna, czyli wszelkie elementy, które odpowiadają za wyróżnienie się na rynku – etykiety, strony internetowe, blogi, social media, kolory, hasła reklamowe, insight konsumencki, a także: siedziba firmy, sposób przedstawiania na targach, czy wydarzeniach, ubrania pracownicze i wszelkie inne elementy, które są elementami wizerunkowymi, reprezentatywnymi;
- Strategia komunikacji firmy to także jej element identyfikacji wizualnej – przede wszystkim dlatego, że w niej zawiera się chociażby charakter prowadzenia komunikatów i ich stosowne dostosowanie do danych grup docelowych;
- Kultura w organizacji to trzeci dość ważny element, bez którego nie obejdzie się poprawne kreowanie identyfikacji wizualnej.
Na nią składa się chociażby sposób rozmawiania między pracownikami różnego szczebla, dodatki premiowe, wydarzenia w firmie, wyjazdy służbowe, itd.
Poprawnie przeprowadzona identyfikacja wizualna może pomóc w zwiększeniu sprzedaży oraz zmniejszeniu ryzyka na niepowodzenie.
Jest niezbędna, kiedy firma jest zamierzeniem, które ma istnieć na rynku przez długie lata.