Niemal każda firma korzysta z możliwości reklamowania się. To jest najskuteczniejszy sposób na to, żeby o produkcie lub usługach dowiedziało się grono potencjalnych klientów. Powszechność reklamy jest tak duża, że wiele osób nie zwraca na nią uwagi.
Co więcej, sporo konsumentów deklaruje, że reklama wzbudza w nich zdenerwowanie. Z czego to wynika? Jednym z powodów jest to, że reklama występuje niemal wszędzie. Wystarczy bowiem włączyć telewizor czy radio, wyjść na ulicę, by zobaczyć bądź usłyszeć osoby zachwalające dany produkt.
Firmy nie zrezygnują z zamieszczania reklam w różnych mediach, po jest to jedyna metoda, aby poinformować o nowych produktach i zachęcić do zakupu. Ze względu na olbrzymią konkurencję między poszczególnymi reklamami, ich twórcy stosują rozmaite sztuczki po to, żeby przyciągnąć uwagę konsumentów. Sztuczki te nie powinny jednak wprowadzać w błąd.
Drugim ważnym kryterium jest etyka. Część firm stosuje niezbyt etyczne chwyty marketingowe, które mogą powodować zgorszenie u większości odbiorców tej reklamy.